Tre steg för en lyckad upphandling av koncernrapporteringssystem

Många kommunala/regioners ekonomiavdelningar förlorar mycket tid och lägger mycket resurser på Excel-lösningar för koncernrapporteringen, trots att det finns effektiva system på marknaden. Samtidigt har man inte haft tid att dra igång en process att upphandla ett system även om det skulle behövas. Detta webbinarium visar varför det är värt att ta de tre steg som behövs för att du som redovisningsansvarig ska få bästa möjliga resultat av din upphandling.


Innehåll 

Upphandling av ett nytt koncernredovisningssystem ger inte en garanterad förbättring. Många har erfarenhet att ett nytt system inte löser alla problem. Därför vill vi visa vägen till en lyckad upphandling vid val av nytt system. Det här webbinariet visar vägen i tre steg hur ni kan ta er från Excel-lösning till ett system som passar offentlig verksamhet över tid genom rätt analys, rätt upphandling, rätt avtal. Ni får en process som på ca sex månader leder till att ni har genomfört ett köp av ett modernt system som både är mindre personberoende och effektivt.  

På det här webbinariet kommer vi bland annat att ge dig svar på dessa frågor:

  • Varför ska ekonomiavdelningen ansvara för upphandlingen i samarbete med upphandlare och inte tvärtom?  

  • Hur ska frågor formuleras för att få rätt sorts anbud istället för många anbud?

  • Varför bör förhandlat förfarande övervägas istället för öppet?

  • Hur kan ett avtal skapas som ger det slutresultat ni önskar?

 Under webbinariet kommer du att få se några konkreta exempel från aktuella förfrågningsunderlag som kommer skickas till dig inför utbildningen. I dessa exempel finns många lärdomar att dra inför deltagarnas framtida upphandlingar genom att få förståelse för den feedback som leverantörer gett. Detta tillsammans med de tre stegen kommer ge er nycklarna till att er upphandling blir framgångsrik och att ni får det system ni vill ha.

Medverkande

Mattias Elfgren, VD på Tiego AB med ca 100 kunder på börsen, på väg till börsen, riskkapitalbolag, kommuner och statliga bolag. 

Magnus Josephson, upphandlingskonsult och rådgivare i över 5 000 upphandlingar.

Kursledare

Praktisk information
Gällande mervärdesskatt tillkommer. Alla kostnader faktureras. Anmälan är bindande. Om du får förhinder, överlåt din plats till en kollega i stället!
Vi förbehåller oss rätten att ställa in evenemanget vid för få anmälda deltagare.

Administrativa frågor
Eva Virtanen
072-061 70 90
info@kef.se

Frågor om innehållet
Göran Andersson
072-061 70 60
goran.andersson@kef.se

Skräddarsydd utbildning
Kontakta oss om du är intresserad av att genomföra detta seminarium på beställning i din egen organisation.

Föregående
Föregående

Så lämnar ni in RS till SCB i tid – Lär av några av de bästa!

Nästa
Nästa

Välfärden - kriminellas gyllene inkomstkälla