Kartlägga processer

– Skapa processkartor som inspirerar och används

Alla organisationer har nytta och glädje av att beskriva hur man arbetar, sina processer på ett enkelt, inspirerande och tydligt sätt. Processkartorna, tillsammans med övrig dokumentation, ger värdefullt stöd för medarbetarna att förstå sin roll i ett större sammanhang, vilka uppgifter de ska utföra och varför. En bra processkarta kan också tydliggöra vilka förväntningar och krav som ställs och hur medarbetarna bäst möter dem. 


I kursen lär du dig att skapa inspirerande processkartor som hjälper din organisation att arbeta på bästa sätt, men också hur du lyckas med själva kartläggningsarbetet.

Kursen genomförs av Gunilla Lindström från Trivector LogiQ. Gunilla Lindström, ekon dr., civ.ing., civ.ek. arbetar med utveckling och etablering av processer, inklusive kartläggning och projekt- och förändringsledning, inom såväl statliga myndigheter, kommuner som olika privata aktörer.  

I kursen ingår även att en av Trivector LogiQs erfarna processpecialister ger dig konsultation och feedback pådin nästa processkarta som du gör efter kursen (max 1 timme).

Innehåll

  • Introduktion till processynsättet – vad är det som ska dokumenteras och varför?

  • Definiera din process – fundamentet för att skapa en bra processkarta

  • Skapa användbara och inspirerande processkartor

  • Så lyckas du med processkartan – våra bästa tips

  • Att bedriva ett effektivt och engagerande kartläggningsarbete

  • Sammanfattning och avslutning

Syfte

Syftet med utbildningen är att du som deltagare ska få kunskap och praktiska insikter i hur du kartlägger din verksamhets processer på ett effektivt och användbart sätt. 

Kursledare 

Kursledare är Gunilla Lindström från Trivecor LogiQ.  

Kursledare

Administrativa frågor
Eva Virtanen
072-061 70 90
info@kef.se

Frågor om innehållet
Göran Persson Lingman
072 060 66 50
goran@kef.se

Skräddarsydd utbildning
Kontakta oss om du är intresserad av att genomföra kursen på beställning i din egen organisation.

Föregående
Föregående

Kartläggning och digitalisering av ekonomiprocesser

Nästa
Nästa

I huvudet på en omsorgsekonom